Dag 4: Phang Nga Bay

5 april 2017 - Phuket, Thailand

Vanmorgen om 8u vertrokken met de bus voor een rit van anderhalfuur. Dwars door het schiereiland Phuket via de brug naar het vasteland van Thailand. Het is vooral al fascinerend om het electriciteitsnet te bekijken. Niet te doen hoe alles met spanbandjes aan elkaar hangt. Onze 1ste stop, hoe kan het ook anders... een tempel. Een reusachtige liggende Boeddha in een grot. Wij vinden vooral de aapjes in de ingang heel schattig. Ze lopen zomaar voor je voeten. Katrien heeft vooral oog voor de vriendjes van Giel :-) maar die waren een beetje bang. Volgende stop: de ligplaats van onze longtailboot. Daar varen we de volgende uren mee rond in het nationaal park van Phang Nga, een gebied die tot de cultuurhistorische monumenten van de wereld behoort. Vanuit het water steken kalksteenrotsen omhoog. De bekendste is de Ko Tapu, van de James Bondfilm The man with the golden gun. Na een wat woelige zee stoppen we aan een eiland, waar 2700 mensen wonen, om te lunchen. Een prachtige tafel met Thaise lekkernijen staat er klaar. Op het 1ste gezicht een mooi eiland met een mooie stenen tempel. Tot we na de lunch wat rondwandelen op het eiland. De woningen zijn krotwoningen op palen met open riolering. Ondenkbaar dat mensen er wonen maar ze kunnen er "overleven" door het toerisme. De terugweg lijkt ons lang en in plaats van een nootjesfabriek worden we "gedropt" in een juweliersfabriek. We kopen niets, laten het niet aan ons hart komen en springen moe en voldaan nog in het zwembad van ons hotel. Andere Belgen vertellen ons dat het hier 3 uur geregend heeft. Dus content dat we er niet veel van gemerkt hebben.